pátek 10. února 2023

Zdi a graffity

Nejslavnejsi zdi u nas,ktera byla proslula svymi graffity, byla bezesporu Lennonova zed na Velkoprevorskem namesti pobliz Kampy...Zde kdosi u vycnivajiciho kamene vytvoril r.1980 nahrobek Lennona ...Od te doby se zde k nelibosti tehdejsi statni moci schszeli jeho priznivci, zapalovai svicky apod...Na zdi se objevovaly napisy...Byla nekokrat prebarvena a byla tam plakatovaci plocha...nicmene, setkani u vyroci Lennonovi smrti tam probihala stale a byla monitorovana policii..R.1987 jsem se k tomu prichomytl omylem i ja, kdyz jsem se vracel z hospody a videl nejake seskupeni lidi, sel jsem se tam podivat...Skoncilo to jen kontrolou obcanky s vyzvou, abych se klidil...Ti co tam byli zamerne, pak vypraveli, ze se tam pohybovala "francouzska reporterka"s podezrele perfektni cestinou...V roce 1988 pod vlivem perestrojky tam SSM zorganizovalo v tu dobu oficialni folkovy koncert.V tu dobu jsem byl na vojne, cetl jsem o tom reportaz v Mladem svete...Casopis kupodivu otidkl i negativni ohlasy, ze zoficialneni akci "zabilo"..No a po roce 1989 byla plakatovaci plocha zrusena a zed opet zaplavila graffita...V soucasnosti nechala radnice zed vyzdobit oficialnimi maliri.a graffity jsou zskazany, muze se ale ns zed psat.Pridavam i obrazky ze zajimaveho okoli

13 komentářů:

  1. Lennonova zeď paří k Malé Straně už neodmyslně. 👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. co se teď z ní stalo, to už nemá s původní myšlenkou nic společného...

      Vymazat
    2. S casem se smysl symbolu promenuje a posouvs...

      Vymazat
  2. Pokud jsou k tomu určené plochy, a na zdi čmárají umělci něco pěkného, nemám s tím problém. Vadí mi ale ty hnusně posprejované zastávky, kde jsou klikyháky bez žádného smyslu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomto konkretnim pripade jde o nrco jineho...

      Vymazat
  3. Vždycky mne zajímalo, kolik se na takou kresbu vyplácá barev ve spreji. To musí stát majlant.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Treba maji sprayiri mnozstevni slevy...

      Vymazat
  4. U té Lenonovy zdi jsem byla v roce 2015, i když graffiti zrovna moc nemusím. Zástup tam teda byl dost velký... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ted tak prumerne, v sezonr to budr neco jineho

      Vymazat
  5. Mně se nápad pomalovat zeď opravdovými malíři líbí, bohužel ale jejich malby neodolají pokusům dalších se také "zvěčnit" a tento proces je nekonečný :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se tonted nejak hlida...ale vecne to nebydrzi...Zajimavejsi byly promeny v dobe, kdy sevtam mohl kszdy "vyradit"

      Vymazat
  6. U graffiti se mi líbí, že se neustále mění, ono, co si budeme povídat, i takové graffiti má svojí životnost a lpět na něm nemá moc smysl. Pár takových, které se zachovávají z nostalgie jsem už viděla, a není to už moc hezké pokoukání. Některá na zdi se mi líbí, ale ty čmáranice a písmo bych zakázala, jen to zeď hyzdí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Take si myslim ze jakemusi s nadsazkou receno "svobodnemu duchu" vyhovovalo vic, kdyz se tam mohl kazdy "vyradut"

      Vymazat