středa 20. ledna 2021

Vodopády a výstava fotografií v Roztokách u Prahy

 Malé městečko Roztoky u Prahy evokuje chemický průmysl.. Skutečně zde mají bývalou penicilinku, ale vyrábí se zde pouze efedrin a pseudodoefedrin do leciv a po výrobě penicilinku zbyla výroba jiného antibiotika proti kožním plísním). Ve skutečnosti ale název Roztoky pochází od roztekani vody... Je zde zámek a dům malířky Zdenky Braunerove, Kozik napsal o této dáme zajímavou knihu.. Ale tyto objekty jsou teď zavřené, proto o nich někdy příště... Na Unetickem potoce, který teče od Unetic, proslulých svým pivovarem, se krátce před ústím do Vltavy skveji vodopády... A v podchodu pod nádražím směrem k zámku výstava fotografií místního fotografa Žirovnickeho, jedná z mála nyní přístupných... 






17 komentářů:

  1. Roztékat může i zmrzlina.
    Únětické pivo je docela pitelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se někdy roztékají i myšlenky a nejsem schopen je znovu pospojovat :).

      Vymazat
    2. Anebo sýr. Ten miluju :).

      Vymazat
    3. Roztekat se může cokoli... Mne take někdy tečou nrrvi... Pěkná je I hospoda přímo v Unetickem pivovaru, a k tomu dobře pivo..

      Vymazat
  2. Do Roztok jsme jezdili pravidelně na setkání autoveteránů. 👍 Loni jsme vynechali. A kdysi jsme občas zavítali do restaurace, kterou provozoval bývalý zpěvák Viktor Sodoma. Bohužel po povodních v roce 2002 jí už neobnovil.
    Výstavní prostor v podchodu je zajímavý počin. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam zajímavá hospoda v tichém údolí.. Bohužel, nyní také mimo provoz..

      Vymazat
  3. Výstava vypadá zajímavě. I výrobna antibiotik proti kožním plísním je důležitá :)

    OdpovědětVymazat
  4. Najít dnes přístupnou výstavu, to je umění!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je to kuriozita.. A je vidět, že vystavovat se dá i v podchodu..

      Vymazat
  5. Pan Kožík je můj oblíbený autor, knihu o Zdence Braunerové "Na křídlech větrného mlýna". Výstava určitě potěšila. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. To ano, už jsem ji viděl, překvapilo mne, že je tam stále...

    OdpovědětVymazat
  7. V Roztokach jsem byl tuším předloni na zajímavé výstavě autoveteranu. Na prohlídku zámku mi nezbyl čas.

    OdpovědětVymazat
  8. Aspoň jsem se o Roztokách něco zajímavého nového dozvěděla.
    Unětický pivovar jsem v minulosti dosti navštěvovala.

    OdpovědětVymazat
  9. Já teke, příjemné prostředí..

    OdpovědětVymazat