úterý 25. dubna 2023

Zmizeni Pavliny Braunove a autostop

Osobne autostopem jezdim dost malo...Prvne jsem stopoval na vojne, kdy jsem jezdil do sluzby pomocnika dozorciho posadky z kasaren v blizke vesnici Drhovice...Nechtelo se mi tvrdnout na sluzebce pres dve hodiny ve meste, kdybych jel busem, nehlede na to, ze v Tabore bylo vellitelstvi Zapadniho okruhu, a tak mohl byt kterykoli vojak perlustrovan kdekoli ve meste zdejsimi "gumami"jak se rikalo dustojnikum z povolani (vetsinou neskodnym praporcikim se rikalo "postaci"...pripominali postovni zrizence..Vojaky braly ochotne, zejmena zeny..Pozdeji to ale bylo horsi, dost dlouho jsem cekal na staci, kdyz jsem obcas se rozhodl jet stopem misto vlakem z keramicky v Chlumcanech, kde jsem nekolik mesicu pracoval...Chytali jsme stopa na vandru na Korsice do nastupniho mista na trasu GR20 za vlakove vyluky, nez jsme jej chytli, usli jsme 20 km...Obecne je ale stopovani spojeno s urcitym rizikem, u samotnych zen mnohonasobne vyssi nez u muzu nebo smisenych paru...Je zajiste zajimave kdyz stopovany zastavi vnadne krasavici a ze skarpy se pote vynori necekane jeste jeji partner..odmitnout uz je hloupe...A prave osamele stopovani se pravdepodobne stalo osudnym zpevacce skupiny Minesengri Pavle Braunove, (zpivala i se skupinou Sem a Tam a mela ve svych 23 letech poradne naslapnuto) ktera 6.8.1988 odesla z domova ve Strakonicich udajne na vlak, ale vzhledem k tomu, ze jak se zjistilo ji na nadrazi nikdo nevidel, zrejme odesla stopovat a to se ji stalo osudnym...Jeji zmizeni bylo nahlaseno pozde a policie vysetrovala liknave, rodina pres vysoce postavenou znamou "zatlacila"a zacalo se vysetrovat na plno...Obet autostopu nebyla zdaleka jedinou variantou, zvazovala se emigrace, o ktere mluvila, utek s milencem nebo zavleceni do ciziny.Ale v techto pripadech by se po roce 1989 urcite ozvala, a uplynula takova doba, ze by se ozvala i kdyby se nekde rozhodla zacit uplne znova...Dodejme jeste, ze v te dobe se sirila fama o cerne sanitce, ktera "lovi"lidi na organy...To byla ale skutecne jen fama, vyvolana tehdy vysilanym filmem,nicmene jsou hodnoverna svedectvi o najizdeni cerneho automobilu (nikoli sanitky) na lidi...Tez je mozne, ze ji odvezl nekdo, koho znala a kdo nebyl znam jejimu okoli, takze unikl proverovani...Presto je obet autostopu stale zdaleka nejpravdepodobnejsi moznosti, nehlede na to, ze jine dve divky v te dobe zmizeli po te, co nastoupili na stop blizko Plzne..Policie mela i popis ridice, ne vsak SPZ a tak i to je neobjasneno...Proto opatrne pri stopovani..

14 komentářů:

  1. Honzo, v mládí jsem stopem jezdila hodně často a díky tomu procestovala pěkný kus naší země.
    Svého muže jsem si také stopla. 👍😂

    OdpovědětVymazat
  2. Ona pravdepodobnost, ze clovek natrefi na nejakolho zlobra, je de fakto velmi nizka..Nicmrne pokud jezdi casto, tak samozrejme vzrusta...Jista opatrnost je urcite dobra...i kdyz riskantni je jaknznamo vse "zivot sam je zivotu nebezpecny"

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, opatrnosti je třeba, já si jako náklaďák stopnul náčelníka štábu západního okruhu v civilním autě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je docela sila..

      Vymazat
    2. Oprava: nákláďak = záklaďák.

      Vymazat
    3. To mne napadlo, ale chvili mi trvalo, nez mi to z kontextu doslo...

      Vymazat
    4. Spolužačka si cestou z intru stopla našeho třídního, který nám ten den výslovně zakázal jezdit stopem, pohrozil i vyloučením ze školy. 🤣 Od té doby opravdu přestala stopem jezdit.

      Vymazat
    5. Tak to je vylozene smula...

      Vymazat
  4. Skupinu Minesengři trochu znám, ale o zmizelé zpěvačce jsem neslyšel. Opravdová záhada, jak se může člověk nadobro ztratit. Myslím, že emigrace je nejméně pravděpodobná, hranice byly tehdy obehnané drátem.
    Sám jsem autostopem nikdy nejel a také se mně zdá, že už se alespoň u nás ani nepěstuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Take si myslim, ze v soucasnosti se stopuje mnohem.mene, kazdopadne jsem stopare uz dlouho nevidel...

      Vymazat
  5. To je příšerné pro rodinu, vůbec netušit, co se s pohřešovaným člověkem stalo. Taky jsem v mládí párkrát stopem jela, ale naštěstí to pokaždé dobře dopadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to urcite hrozna nejistota, cetlnjsemnrozhovor s jeji mamou...

      Vymazat
  6. Zajímavé zmizení, určitě si dohledám ještě další informace na internetu! Já osobně jsem nikdy nestopovala, to jsem raději šla kus z města domů pěšky, tohle pro mě bylo vždycky tabu, měla bych strach vlézt někomu cizímu do auta :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je to vzdalenost, kterou lze ujit, cloveku pesi chuze alespon prospeje

      Vymazat