neděle 6. listopadu 2022

Nachod a Police nad Metuji

Minulý prodloužený vikend jsme strávili v Náchodě a Polici nad Metují... Ubytováni jsme byli na zimním stadionu na brehu Metuje, bohužel mnohem dál od centra než avizovanych 700 metrů, spíše o kilometr dále... Prohlídka krásného náměstí se sochou Josefa Škvoreckého, návštěva zámku poslední den pobytu...Mezitim odskok do Police nad Metuji do muzea Merkuru a muzea papirovych modelů (Merkur přežil vse od první republiky pres valku, znárodnění i devadesata leta, kdy málem zkrachoval, ale podařilo se jej zachránit) Originalita spočívá v tom, že na rozdil od zahraničních obdob nepoužívá plastové dily).s muchomurkami u živého plotu jedné zahrady A papírové modely hlavně "decka z abc"..A na závěr navstevy Police cesta na kraj Ostaše

6 komentářů:

  1. Tak je centrum a širší centrum :D.
    Náchod mám moc ráda, tam jsme si dali s mým mužem první políbení :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mate zafixováne na celý život

      Vymazat
  2. Merkur jsem měl jako dítě.
    A máti mi nadával, neboť se mi mnohdy matičky rozkutálely po koberci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a já byl liny utahovat srouby matkou a klíčem, ale jen ručně, tak se mi všechny složitější stavby hroutily. Vyhral jsem si ale s Elektromerkurem

      Vymazat
  3. V Náchodě jsme byli letos, "odskočili" jsme si tam z Broumova a Adršpachu, náměstí se Škvoreckým a zámkem je velmi pěkné, byli jsme i v kostele, umožnili nám i prohlídku horního patra, kde je zvon. Polici nad Metují ale neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvýznamnější tam je asi ten Merkur...V devadesatkach malem zkrachoval, alr podarilo se jej zachranit a prosperuje

      Vymazat