neděle 31. října 2021

Pink ponk, zakaz hvězdu a černý trh

Nedavno jsem narazil na zajímavou anketu, které predstavy z dětství ač nesprávné přetrvaly do dospělosti... Častý byl zde zakaz hvězdu, někteří tvrdili, že se omylu nazvu dověděli až v autoškole...Take jsem to tak mel, ac jsem pochopitelně věděl co značka znamena, ale omyl jsem opravil už v dětství, vzpomínám na Besip se Spejblem a Hurvinkembasi v páté třídě...Ovsem dlouho jsem jednosmernemu zakazu vjezdu rikal jednosmerka.. Dalším takovým omylem, ktery u mne pretrval do dospelosti, byl pink ponk.. Nevěděl jsem, že ping pong je onomatopoe, tedy nápodoba zvuku míčku, a predstavoval jsem si pinkani o ponk (stůl)...A černý trh jsem si predtavoval jako jakysi blesak, velky oplocený plac s napisem "černý trh" kde prodavajici maji vyloženo zboží, ktere se normálně neprodava v obchodě..A i když jsem uz v průběhu detstvi vedel, co ten pojem znamena, ta představa se mi vynorovsla, když jsem slysel nebo cetl o cernem trhu, stále..

5 komentářů:

  1. Pink ponk - to by v čingliš mohlo znamenat růžový pracovní stůl.
    Nicméně jsem i gůgůil a zjistil jsem, že ponk je i pokrm:
    Ponk nebo Paunk je gudžarátská svačina vyrobená z jemných pražených zrn čiroku smíchaných s jinými produkty, jako je sev.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No asi žádná mňamka..ale je to zajímavé..

      Vymazat
    2. Při ping pongu se dnes používají i růžové (pink) míčky, souvislost je jasná :).

      Vymazat
  2. Matýsek měl ještě donedávna jeden krásný dětský omyl - pod pojmem sbalit holku si představoval, jak si kluk holku sbalí do tašky :D.

    OdpovědětVymazat