neděle 5. března 2023

Moje lyzovani

V detstvi jsem chtel umet mimo jine lyzovat...Jakesi lyzarske tereny u nas byli dva :U Pasacku a U Kulhanu, U Pasacku slo o dost maly svah, ale U Kulhanu uz to trochu sjezdovku pripominalo...A skutecne jsem na tech mistech "uspesne"lyzoval, dokonce jsem tam skakal na jakychsi minimustcich a zatacel, zkousel slalom apod...Pak jsem ale prisel na lyzarsky vycvik na skutecnou sjezdovku s vlekem..Bylo problem uz i vyjet nahoru, ale to jsem se celkem naucil...Na sjezdovce ale to neslo, jak jsem de rozjel, ztracel jsem nad lyzemi kontrolu a koncilo to.padem...Lepsi byly bezky, to celkem slo, i kdyz to "brusleni jsem nevychytal"..Na sjezdovkach ale snaha byla marna...Byl jsem rad, kdyz jsem nakonec pomalym pluzenim, jak mi a dalsim nelyzarum bylo doporuceno, projel ten nejjednodussi slalom na zapocet...A vratil se k iluzi lyzovani na nasi pahorkatine..

11 komentářů:

  1. Zimní sporty nemusím celkově, ale dcera zrovna přijela v pátek z lyžáku celá nadšená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak necemu pride na chut az potomstvo...Ted jsou v mode snowboardy...

      Vymazat
  2. K lyžování jsme po kurzu na střední škole přišli na chuť až o hodně let později s rostoucími dětmi, i když jsme se nikdy na lyžích necítili úplně jistě, po prvních zkušenostech v Jeseníkách jsme začali jezdit do zahraničí a na blogu v rubrice Příroda mám dost článků z různých skiareálů, naposled jsme byli v Rakousku před vypuknutím covidu, ten to přerušil a teď už nám to vůbec nechybí, navíc ceny se tak výrazně zvedly, že raději si uděláme dovolenou v létě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Take mne to v soucasnosti nejak nechybi...

      Vymazat
  3. Na lyžařském výcviku jsem byla dvakrát, ale obakrát jsem se projevila jak dřevo větší než ty lyže. Na tom prvním jsem poslední den jednu z vypůjčených lyží zlomila o podezdívku chaty a na druhém jsem alespoň předváděla parádní držkolety na oslí loučce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak zpiva Mladek o lyzarskem vycviku "Slava! Ukradli mi lyze!...Pekne vvteple pohlednice napisu vsem znamym, zahraju si damu..."

      Vymazat
  4. Jako mrňavá jsem víc, než malé lyžičky, které jsem dostala, milovala ty brýle na oči, všechno mi barvily do oranžova a bylo to úžasný :).
    Jinak se už několik let chystám pořídit si běžky, když to mám za humny, ale pořád se k tomu nemůžu dokopat :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze jo, uzasny pocit z barevnych bryli...

      Vymazat
  5. Barevne bryle mne jako dite take fascunovaly...a barevna baterka, kde sla nastavit zelenaca cervena barva ..jeje...jen jsem litoval, ze tech barev neni vic...

    OdpovědětVymazat
  6. Já běžky bral jen jako fyzickou přípravu na letní sporty. Sjezdovky mne moc nebraly, stát fronty na vlak a pak to odfrčet dolů, to mi nic moc nepřinášelo.
    Ale bylo to v dobách mého mládí a na hory jsem jezdil hlavně kvůli partě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nakonec je to hlavnevspolecrnska zalezitost...Vystat frontu na vlekna pak tri minuty svistet z kooce neni asi ten hlavnibucel, to je fakt...

      Vymazat