pondělí 12. prosince 2022

Vanoce jsou svatky klidu

Pamatuji se, ze jsme psavali pri posledni hodine pred vanocnimi svatky ucitelum, u kterych jsme predpokladali ze se to "chytne"basnicku priblizne nasledujiciho zneni: Vanoce jsou svatky klidu nezkousejte nasi tridu kdo zkousi ci petku da tomu kapr nechutna kdo nezkousi na vanoce bude stastny v novem roce Je zajimave,ze tridnimu, ktery byl dost podes a matikari, ktery byl zas Ucitel s velkym U, jsme si to napsat netroufali...Ale zmineni panove, pokud se nenastvali, stejne nezkouseli...Basnicka mela negativni ohlas u nekterych kantoru, ktere jsme vytipovali, ze to vezmou..Zjistil jsem, ze s ruznymi variantami a obmenami "vanoce jsou cas peceni, zanechte tedy zkouseni" byla znama uz rodicum... a meli s ni obdobme zkusenosti..Bylo by zajimave vedet, zda teto tradice pokracuje dodnes...

6 komentářů:

  1. Mně obdobu této básně recitovávala moje máti, když jsem chodil na základku.

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle veršovánka mi něco říká, ale už je to sakra dlouho :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tuto tradici s básničkami si pamatuji.
    Dnes slyším: "Zase píšeme písemku. I dvě v jednom dni. Taky by si mohli uvědomit, že jsou vánoce." Ale možná, že by chtěli období bez písemek a zkoušení 2 měsíce před vánocemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona by se vzdy naslo oduvodneni, proc pisemku nepsat

      Vymazat