neděle 24. dubna 2022

Letos v Marienbadu

Letošní návštěva Mariánských Lázní v době Velikonoc se vydarila.Ubytovani kousek od lazenskeho parku, odkud se jde kolem pramenů na hlavní kolonádu, návštěva parku miniatur v areálu Krakonoš se sochou Krakonoše to kde si lze za hodinu "obslapnout"co se týče zajímavostí celou republiku...Je zajímavé, ze jsem zaměnil plzeňský kostel z mého rodného města za kostel v Kralupech, kde teď bydlim .. Jinak je zajimave, že přes park to bylo na Kolonadu od mista ubytovani tak kilometr, ale autobus to složité objizdi Navstivili jsme i zamek v kynzvartu, kde sidlil Metternich s kde byla vystava kuriozit, ktera fungovala jako predchudce muzea pristupna vrrejnosti jiz tenkrat..Meternichbtam umoznil pusobit synovi posledniho chebskeho kata Husdovy, ktery si dvymi sbirkami kompenzoval skutecnost, ze mu bylo pro jeho puvod znemozneno vyšší vzdělání, byl "vystipan"ze stredni skoly..Sbirka inspirovala i spisovatele Ladislava Fukce, ktery tam pracoval a pozdeji si neco podobneho poridil ve svem byte...Lazne Kynžvart jsme nemavstivili, bylo by to o dalsi 2 km dale..Na závěr par fotek

6 komentářů:

  1. Zapálení sběratelé mne fascinují.
    A strašně se mi líbí staré knihovny a hřbety starých knih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Take mne fascinujr ona sberatelska vášeň...ponekud mne konsternovslo, že jen čtyři knihy jsou v češtině

      Vymazat
  2. V Mariánských Lázních jsme byli na skok loni při pobytu v Karlových Varech a ten park Boheminium nás také zaujal, projeli jsme i řadu dalších míst, Kynžvart ale bohužel ne.

    OdpovědětVymazat
  3. Presne takéto pekné historické budovy tu v Austrálií nemáme. A celkom mi to chýba. Ani žiadne kúpele tu nie sú. Škoda.

    OdpovědětVymazat