úterý 23. listopadu 2021

Kotehulky a spol.

Ze vsech vesnic a měst se na prednich příčkách popularity drží Kotěhulky a Kocourkov, ač jde o zcela fiktivni lokality...Je zajimave, že minimalne u Kotehulek je sem si v detstvi myslel, že opravdu existuji, vědel jsem to totiž o Dalskabatech, což přes nevěrohodně znejici jmeno je skutečný nazev osady i Pribrami...U Kocourkova jsem si nebyl jist, Vedel jsem, že nekolik osad se jmenuje Kocourov, ale uvedomoval jsem si, že zdrobnělé je mnohemm nepravděpodobnější... Samozřejmě jsem vedel, ze ono město je fiktivni a že by šlo o shodu jmen...Teprve mnohem pozdeji jsem zjistil, že osada Kocourkov skutečně existovala a zanikla v souvislosti s těžboi uhlí na Mostecku...Na slovensku maji Zahororie, c od z je skutečně existujici region na hranicich s jizni Moravou, mající i etnografický blíže k Morave.Jak to nesou Zahoraci nevim, ostatne i na Slovensku se používá i Kocurkov...Kdyz jsme i Slovenska a kocouru, jiste si pripomeneme drevokocura...coz byl zřejmě původně vtip na způsob terenkoza jako vyraz pro kamzika...Ale setkal jsem se skutecne s tím že spousta kidi si skutecne mysli, ze drevokocur je slovensky veverk/ve skutecnosti veverica ci vevericka/ sle nekdo si neda říci, a povazuje to za nejaky nářeční výraz...Alebdokonce ani jazykovy pruzkum nenasel toto slovo ani ve starsi slovenstine .Jak v Cechach, tak na Slovensku se kapely apid.jmenuji Drevokocur ci Stromokocur, i filmove postavy...Tak si prejme, at je náš stat spravovan lepe nez mesto Kocourkov a ať nas v lese neprepadne drevokocur...Veverka to neni, mohla by to byt nějaká pěkně neprijemna potvora.

15 komentářů:

  1. Zatímco já jsem 13té převtělení kocůra seslané na zem, aby lidem působilo radost.
    A když se Kotěhůlky rozrostou, přejmenují se na Kothole.
    A Slovensky se Kotěhůlky jmenují Mačiátkopaličky.

    OdpovědětVymazat
  2. Kotělhůlky mám spojené s přídavným jménem Dolní či Horní.

    Záhoráci jsou svébytnou rasou Slováků, kteří rádi pijí slivovici, meruňkovici, borovičku apod., jejich velmi známým a chutným pokrmem je záhorácký závitek, něco jako náš ptáček, ale uvnitř je zelí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten si davam obcas v kantýně..Takebi v ruznych vzorech pro vyplnění jsoi Horni s Dolní bKotehulky.

      Vymazat
  3. Děkuji za osvětu, Kotěhůlky jsem také považovala za skutečné město :) Někdy jsou ty názvy měst a obcí opravdu legrační :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to sno, ony de nektere obce kvuli tomu i prejmenovaly ..Veltrusy byly puvodne Velprdy,Hloubetin byl puvodne Hloupetin...

      Vymazat
  4. Zajímavé že rovněž neexistuji Chvojkovice známé z Jachyme hoď ho do stroje, ač to jmenonobce zni velmi reálné..Nicmene, nektere sportovni oddily pry i sachvy klub, si na pocest filmu daly jmeno "Chvojkovice - Brod"

    OdpovědětVymazat
  5. Drevokocúr mě opravdu zaujal natolik, že jsem šla gůglit. A nejvíce se mi líbil popis na Necyklopedii :D - Drevokocúr (česky Dřevokocour, polsky Drzewokocur, finsky puukolli z toho obec. angl. polecat, latinsky Cattus Ligneus) je národní zvíře Slovenska, vyskytuje se hojně ve slovenských národních horách Veľkých Tatrůvkách, kde již přímo i nepřímo usmrtil mnoho neopatrných českých i polských turistů.

    OdpovědětVymazat
  6. Dalskabáty, hříšnou ves, jsem znala jen od Drdy a myslela jsem si, že je smyšlená,no.. těď už si to nemyslím😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On Drda vubec pouzival ve svem dile mistopis Pribramska..

      Vymazat
  7. Zajímavé povídání .
    Já jsem zas dlouho nevěděla že existují Prčice 😁

    OdpovědětVymazat
  8. Jojo, a v celkem zajímavé krajině zvané Český Meran

    OdpovědětVymazat