pondělí 23. srpna 2021

Jezero Milada

Po jezerech nemeckych jezero ceske.Pobliz Chabarovic u Usti nad Labem, nedaleko Krupky s Komari vizkou, kde je nejdelsi lanovka u nas, a tedy s dosahem Krusnyh hor vyrostlo po zatopeni byvaleho hnedouhelneho dolu privedenym potokem a castecne dulnimi vodami jezero jen o trochu mensi nez Machovo-Milada...Vodni rekultivace byla zvolena protoze je jednak nejlevnejsi, jednak obce chteli zamezit moznemu pokracovani tezby po prolomeni limitu z 90.let...Mozno pujcit slapadla, voda krasne cista.Tak mame v severnich Cechach po jezere Most dalsi vodni plochu..Az se napusti tezni jamabpod zamkem Jezeri, kde bylo drive Komoranske jezero,vjskesi "české moře"bude to takrka dokonale..

12 komentářů:

  1. Pěkné to tam máte.
    Chystáme se tam s milostivou na podzim zajet podívat.

    OdpovědětVymazat
  2. Jezero zarámované hřebeny Krušných hor je moc pěkné, zajímalo by mě však, zda voda není ušpiněna uhelným prachem z bývalého dolu.

    OdpovědětVymazat
  3. Voda je cista, mozna se znecisteni prachem projevuje ve vetsich hloubkach..

    OdpovědětVymazat
  4. Podle fotky to vypadá krásně, Miladu jsem ještě nenavštívila :) Jde vidět, že koupajících je dost, i když mě by asi odrazovala teplota vody :D

    OdpovědětVymazat
  5. Přiznám se, že tuto část země české neznám,ale zdařená rekultivace potěší.

    OdpovědětVymazat
  6. Jezero je nádherné, tam by se mi určitě líbilo 😃

    OdpovědětVymazat
  7. Kamarádka bydlí nedaleko jela se tam podívat na kole.Poslala mi pár fotek.Jezero se mi líbí moc,škoda,že u nás nic podobného není.Rybníků dost,ale samé sinice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, male vodní plochy jsou teď sama sinice..Tady v Polabí je ale dost pískoven,treba V Ovčárech, kde je koupání dobre..

      Vymazat