úterý 18. května 2021

Vodopád na Petříně

Pri navsteve Petřina prekvapi umely vodopad nad budovou narodopisneho muzea, kde dnes otevreli zahradku..Pusobi jakobzpestreni pri prochazce po Petříně....Mimochodem, nazev toho kopce pochazi od slova petra, skala,na Petříně skaly jsou s kdysi tu byly lomy,kde se tezil kamen na prvni prazsks kostely...Ma tedy stejny pivod jsko jmeno Petr (Somone, ty jsi Petr, a na te sklale zbuduji svou cirkev), a jako petrolej, "skalni olej".apod...Kazdopadne je peknym kusem zelene v centru Prahy...Kus dál je Machuv pomnik, sle Macha vypadal jinak, spíše jako sedlák nez nějaký romantik..Ostatne jeho deniky nasvědčují že co se tyce věci lásky, na romantiku si v reálném zivote nepotrpel..Dosti skov, par fotek

16 komentářů:

  1. Máchu mám rád. Vymyslel pěší turistiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No úplně nevymyslel, ale byl jeden z průkopníků...Bez značek, bez vlaku spod.to bylo dobrodružné..

      Vymazat
  2. Takový maličký vodopádek, působí roztomile :).

    OdpovědětVymazat
  3. Petřín je romantické místo.
    Nejraději sedávám v Nebozízku a kochám se výhledem na Prahu.

    OdpovědětVymazat
  4. Na Petřín jsme chodili často , hlavně na rozhlednu a do bludiště. Taky jsem tam byla na brigádě v Růžovem sadu coby studentka . Moc hezké místo i vzpomínky .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím,i zajímavé místo pro brigádu na čerstvém vzduchu

      Vymazat
  5. Petřín patří k mým oblíbeným cílům. 👍

    OdpovědětVymazat
  6. Umělé vodopády jsou oblíbené, podobný a také na vyvýšeném místě je v Nice. Z Prahy si ho ale nepamatuji, to je nějaká novinka, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je na dost odlehlém místě Petřina,až u národopisného muzeam..

      Vymazat
  7. I když je vodopád umělý, moc se mi líbí. Mácha psal skvělou poezii, co jsem viděla jeho portréty, tak se mi jako muž moc nelíbí :D

    OdpovědětVymazat
  8. Od Máchových deníků se raději držím v bezpečné vzdálenosti. Obávám se, že jakmile bych je jednou otevřela, už by nebylo cesty zpět a při každém pohledu na Máj by se mi zvedl žaludek.
    Vodopád je ale moc hezký a vždycky se na něj na Petříně ráda dojdu podívat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem rád, že vodopád potěšil...Máchovy deníky opravdu nejsou žádná romantika...

      Vymazat