neděle 2. května 2021

Rekviem za fikovnik

Jak znamo, fikovnik je keř, který takříkajíc těsně nevydrží naši zimu... Dříve se pěstovali v lehkych nevytapenych sklenicich,tzv. fikovnach,a ovoce se pak prodavalo...Pozdeji se dovazeli, ale za byvaleho rezimu jen susene na vanoce,nyni i čerstvé... Kromě toho se da fikovnik pestovat jako přenosná rostlina, ale na zimu se musi dát do chladne bezmraze mistnosti kterou nemam..To ale musi byt damosprasne druhy, ktere nepotrebuji oplodneni fikovou vosickou stehnatkou, která u nás nežije.,.Posledni dobou se i nas prodávají mrazuvzdorne fikovniky, ktere lze pestovat venku, nejprve pod přikrytím a pak volne..Jeden jsem mel iz byl velky na prikryti, drihou zimu byl zcela vemku a letos mel plodit..Bohuzel zima se zvarila jarnr, mapuvel, vyhnal mizu a prisel mrazivy tyden..., Teď uz je jasnr, ze nrobrazi...Tak mu vzdavam hold a stredomorske rostliny sr iz pestovat nepokousim...

12 komentářů:

  1. Já kdysi pěstovala granátové jablko. Stromek taky po čase odešel do nebíčka :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem měl také, krásné kvetlo..koupil jsem je na slavnostním otevření skleníku Data Morgana

      Vymazat
    2. Já si ho vypěstovala ze semínka 😀.

      Vymazat
    3. Že semínka jsem vypěstoval kdoulovec🥰ale tomu se daří

      Vymazat
  2. Honzo, mám také už několik let mrazuvzdorný fíkovník, který by měl vydržet do -16°C. Tuto zimu jsem ho poprvé nepřikryla a vypadá, že to bylo jeho poslední zvonění. Nicméně, ještě to nevzdávám, vše je letos minimálně o dva týdny opožděné. Loni touhle dobou už obrážel.
    Středomořských rostlin mám plný dům a už se těším, až je po zmrzlých vytahám na zahradu. 🌴

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já už tomu obrážení u svého fíkovníků nevěřím..

      Vymazat
  3. Tak místo fíkovníků zkus chovat ty vosičky-stehnatky. Když se ti to povede, budeš mít primát.

    OdpovědětVymazat
  4. S příštím pěstováním podobné plodiny se ti třeba zadaří :) Já fíky nikdy moc nemusela, cosi mi na jejich chuti vadí...

    OdpovědětVymazat
  5. Fíky zbožňuji, jak sušené, tak čerstvé.
    A fíkové listy měli ve velké oblibě malíři :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fíkový list je populární už od pradávna...😀

      Vymazat