neděle 11. dubna 2021

Jak svět přichází o básníky...

Vzpominam si, jak jsme na stredni navstevovavli od skoly ruzne filmy...pouze dva z nich byly klasicky sovetske...jeden docela zajimavy valecny o namornich minach, pak klasicky "rusky film"Moskva slzam neveri...Ale jinak to byla indianka Orli pero, Teheran 43 (take SSSR, ale koprodukce Francie, Kanada VB.Myslim, ze hlavniho hrdinu hral Delon,byl to jakysi slabsi Indiana Jones riznuty Jamesem Bondem....A pak Jak svet prichazi o basniky...Nazev filmu mne zmylil a uspesne se mi povedlo filmu se vyhnout, takze jsem jej videl az pozdeji....Pritom to vubec neni spatny film, samozrejme pokud si uvedomime,ze jde o zabavny zanr ....Obsahoval i svoji porci "povolene kritiky"coz asi prispelo k jeho popularite...Jinak ovsem ponekud poznamenam tim, ze dej byl oproti predloze (Pecháčkova kniha Amateri) presunut z 50.let do 80. V te dobe by si asi studenti nevybrali Tylovu pozapomenutou hru Lesni panna aneb cesta do Ameriky...vzpominam, ze mi jsme uvazovali na stredni, ze nacvicime Mrazika, ale ukazala se to byt utopie...nebyl nikdo schopny napsat scenar apod...Sle znama ho se spoluzaky nacvicila...Ale tato hra byla totalne out..,Az na toto to ale nebyl v oblasti zabavneho filmu spatny pocin, druhy dil byl podle meho nazoru jeste lepsi nez prvni a i treti byl dobry...Ctvrty dil mne sice se libil take, sle uz to bylo o necem jinem, paty dil se moc nepovedl...Pavla Krize to motivovalo ke studiu mediciny a tim k emigraci..i tam vystudoval misto ni psychoterapii s ted deli cas mezi herectvi a psychoterapeutickou praci se seniory...Na rozdil od Pucholda, ktery povesil herectvi na hrebik...Jinak ovsem Basnici se kupodivu davali za byvaleho rezimu kupodivu i po emigraci "hlavniho hrdiny"a po prevratu ns ruznych kanalech snad az prilis casto...Tolik o filmu, ktery jsem videl sz se zpozdenim, a jsko pripominka toho, ze nrkdy nelze soudit podle nszvu..m

10 komentářů:

  1. Honzo, souhlasím s tebou, že druhý díl je lepší než ten první a že těm novým dílům už něco chybí. Filmy, které režíroval Dušan Klein asi inspirovaly i jeho syna, který je též lékařem a pracuje jako internista v Břevnově na poliklinice. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vida, jak člověka ovlivní film...asi je těch případů vice

      Vymazat
  2. Myslím, že Básníky jsem neviděla ani jednou, většinou jen kousky, a to byly ještě reklamy, které na film upozorňovaly :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minimálně ten druhý díl, který je asi nejlepší, myslím byvše líbil

      Vymazat
  3. První dva díly byly ucházející.

    OdpovědětVymazat
  4. Film Básníci mám celkem ráda, tedy ty starší díly. Ta nová pokračování mě už moc nezaujala. Nevím, čím to, že za minulého režimu se točilo tolik kvalitních filmů, a současná tvorba se jim ani zdaleka nevyrovná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Hrebejk natočil pár dobrých filmu apod...A nejen on...Nicméně, je fakt že filmaři jako by se po převratu jaksi ještě nenasli...

      Vymazat
  5. Mně se z Básníků nejvíce líbilo, jak nápadník měl síťový graf na své životní cíle. Auto, manželství, cesta k moři, první dítě, chata, ..., vymýšlím si, ale něco v tomto duchu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nakonec samá pozitiva a sociální jistoty..a stejně pak dostal kopacky

      Vymazat