úterý 16. dubna 2024

Servít je...

V dobe studií v druhé polovině 80..let jsem se setkával s různými nápisy na WC, tzv.latrinaliemi ... Otoč se do leva, otoč se do prava, nevrt se... Nudite se? Kupte si medvídka mývala nebo běžte studovat VŠCHT...Mezi nimi se obcas vyskytl i nápis "Servít je vůl"...Bavili jsme se o tom, kdo by mohl být ten Servít, nikdo nevěděl, ale kamarád byl ve Francii a sdělil, ze tento nápis je i na Eifelovce... Později jsem se dověděl, že tento nápis se skutečně ukázal na celém světě a stal se proslulým... Podezřelí jsou dva Servitove...Radim Servít, který vyučoval na strojarně pružnost a pevnost, a Zdeněk Servít, asistent na lékařské fakultě...Ten první jmenovaný ale souvislost popřel, nápis se objevoval prý už před tim, nez se stal obávaným zkoušejícím..Nakonec, mohli to být zpočátku oba, uz nezjistíme, kdo udelal "první výkop" a pak to začalo žít svým zivotem..Napisu je spousta, ale takováto světová proslulost...jsem rád ze se nejmenuji Servít... Představuji si, ze kosmonauti při přistání na Marsu uvidí nápis na kameni a přečtou Servít je vůl..

4 komentáře:

  1. Servít je fenomén.
    Též jsem se s ním při VŠ studiích setkal.
    Jeden můj kamarád latrínové (jak říkával) nápisy sbíral.

    OdpovědětVymazat
  2. I já se s tímto nápisem setkala. 😀

    OdpovědětVymazat