pondělí 22. srpna 2022

Do Tiskych stěn

Znovu Švýcarsko tentokrat ale Ceskosaske...Ale po pořadě..Na rozhraní Děčínské vrchoviny, tedy onoho "našeho" Švýcarska a Krušných hor leží u Děčína vesnice Tisá, pojmenovana kdysi podle zde rostoucich tisů....Blizko vsi byl vojenský výcvikový prostor, kde jsem r.1987 absolvoval měsíční tzv . závěrečné soustředění v ramci vojenského výcviku na VŠCHT... Měsíční soustředění bylo zpestřeno dvema exkurzemi..Jednou do Terezína v rámci akce "poznej kraj ve kterém sloužis",s návštěvou Tiskych stěn pod zaminkou pochodové ho cviceni...A navic brigádami, neboť prudký asi 3hodinovy lijavec na začátku strhl v Tise a Libouchci povodeň, ač v těchto obcích není žádný vodní tok...Ale voda se valila z kopců...Tak jsme pomáhali odstraňovat škody...Jinak soustředění mělo i jinak dramatický průběh, ale o tom možná jindy a v jiných souvislostech...Ale tenkrat jsem se do Tiských stěn nedostal, až teď když jsme si udělali výlet na Decinsko... A chvála Tiskych sten, kterou jsem slýchal, byla zasloužená...m

6 komentářů:

  1. Kdysi jsem tam byl. Kamarád mne tam učil horolezectví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pro zo jsou tam asi idealni podminky

      Vymazat
    2. Jsou. Jednou se mi tam pod nohou utrhl stup, naštěstí mne kamarád profesionálně jistil, ale i tak to byl dost nepříjemný pocit.

      Vymazat
    3. To věřím...

      Vymazat
  2. Asi před 10 lety jsme zde byli při turistickém výšlapu a je tam opravdu velmi pěkně, podobně jako v Českém ráji či Adršpašských skalách. Průchody soutěskami jsou velmi působivé.

    OdpovědětVymazat
  3. Také mne jedno misto pripomnelo jine v Broumovskych stěnách...Skalni mesta jsou úchvatná

    OdpovědětVymazat