středa 23. prosince 2020

Zkratky a nablizky


 V předškolním věku jsem při výletech miloval zkratky... Představoval jsem si že je jakási oficiální cesta, kterou lze jaksi tajuplne zkrátit pomocí one zkratky... Zvlášť když zkratky byly většinou pesiny vedoucí pro mne tehdy divokými končinami.. Jedna vedla pod domem skoro sousedky strání stromy husté zalesněnou, ale dole prosvítaly střešní tašky zas jiných skoro sousedů... Asi jsem si představoval, že kdo zná a vi dovede zkrátit vše, neuvědomoval jsem si, že když je něco deset kilometrů vzdušnou čarou, tak to jaksi nezkratim.. pod 10 km. Jinak ovšem ještě v době mých studií mne prekvapovalo, jak některé části Prahy jsou blízko, třebas jsou jakoby jinde a na jiných trasách metra, třeba oblast kolem botanické zahrady Na Slupi, odkud se dá jít přes Vetrov a Apolinar na I..P Pavlova... A  z Václavaku  na Staromak jsem to obchazel, ačkoli lze jít přímo kolem Havelskych trhu... Též Kunraticky les, kam jsem rád relaxovat, poskytoval příležitost k četným zkrátkam.... A ještě v dospělosti si pamatuji sen, inspirovaný dávnou dětskou návštěvou Tater s rodiči, kde se mi tenkrát líbilo.... Na smrku ve stráni pod naší zahradou, byl na smrku připevněn turistický ukazatel Starý Smokovec 8 km a bylo vidět několik dalších turistických značek.. Probudil jsem se, neboť mi bylo divné... že ukazatel je v kilometrech a ne v hodinách jako v Tatrách.... Přeji všem blogger kam a bloggerum krásně prožití svátků, žádnou kost v krku a bohatou nadílku. Přidávám noční fotku právě z takové zkratky, vedoucí od sídlišť ke kralupske u lesu Lutovniku... 

12 komentářů:

  1. Starý vtip:
    "Slečno, doprovodím vás, znám zkratku přes les."
    "Ne, dnes ne, dneska spěchám."

    OdpovědětVymazat
  2. Zkratky přes les taky ráda využívám, u nás je jich dost i přes pole :) Děkuji ti za pěkný komentář, přeji ti také krásné svátky ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Nejhorší jsou zkratky v navigačních programech pro auto, jednou jsme si nastavili nejkratší cestu místo nejrychlejší a hodně jsme se pak divili, jakými okrskami jsme jeli a jak dlouho to trvalo, než jsme k rakouským lyžařským svahům doputovali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jak říkají naší turisti, je to sice dal, ale zato horší cesta...

      Vymazat
  4. Zkratky nejsou pro mě, mám tak bídný orientační smysl že si vždycky zajdu pokud se rovnou neztratím. A jak psáno v komentáři nahoře,s navigací poznáš hodně neznámých míst ! Hezké svátky 🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jednou jsme jeli k rodičům, navigace nám kazala nějak brzy vyjet z dálnice.. A pomotani okresksmi se na ni zase vrátit...

      Vymazat
  5. Moje zkratky jsou pověstné a proto se jimi nikdo nikdy neřídí, většinou nám prodlouží cestu o polovinu :D. I tobě přeji krásný zbytek svátků vánočních a v novém roce hodně štěstí, zdraví a pohody :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za přání a více štěstí při hledání zkratek...

      Vymazat
  6. Zkratky se dovedou prodloužit. Vybavuje se mi film s Funesem a jeho výrok:"My tady u nás máme hrozně dlouhý zkratky".Do nového roku přeji hodně spokojenosti a dobré zdraví.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jov, kort když člověk na zkratce zabloudil.. Také přeji šťastný nový rok

    OdpovědětVymazat